Donosimo vam dvije zanimljive priče.
Svjetski Dan učitelja proglasio je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
Obilježava se sa ciljem da se istakne uloga prosvjetnih radnika u obrazovanju i razvoju djece te naglase principi i preporuke o položaju učitelja, nastavnika i profesora.
Penzionisani učitelj Osmo Bedić ali i učiteljica Mirzeta Abadžić čiji radni vijek još uvijek traje ističu da je svaki prosvjetni radnik podjednako važna karika u lancu odgojno obrazovnog procesa, počevši od učitelja predškolske dobi pa do studentskih profesora.
S njima smo razgovarali na ovu temu.
Po završetku škole i sticanja zvanja učitelj Osmo je odmah dobio posao. Bilo je to davne 1966./1967. školske godine.
Koliko je zajednica/ društvo uvažavalo prosvjetnog radnika?
Nekada je prosvjetni radnik bio stub, nosioc društva. Biti učitelj bila je velika čast i ponos kako za samu osobu tako i za cjelokupno drušvo, što na veliku žalost danas nije tako. U manjim sredinama, u prijašnjem vremenu, učitelj nije služio samo za pouku djece već je mnogima služio kao oslonac, podrška, savjetnik, organizator, pomoćnik i u dobrim i teškim vremenima.

Po vašem mišljenju kakvi su bili uslovi za radnika a kakvi za učenika?
Ne mogu se pohvaliti da su u tom smislu uslovi bili idalni. Bilo je teško kako za nas radnike tako i za same učenike odnosno za njihove roditelje. Pored znanja kreda i tabla bile su naše glavno oružje.
Vaša definicija učitelja?
Učitelj je osoba koja pored uloge učitelja može biti i najbolji prijatelj svakom djetetu. Primarna uloga mu je da učenicima pomaže u razvoju njihovih fizičkih i psihičkih potencijala, stvarajući povoljne prilike za učenje i individualno napredovanje. Učitelj je neko čiji se trag i pečat nose kroz život.
Vaša poruka učenicima?
Ono što bi svaki drugi učitelj poručio tako ću i ja, znanje je najmoćnije oružje. Družite se sa knjigama, učite i samo učite. Ocjene nisu toliko bitne koliko samo znanje, nekada nisu pravo mjerilo znanja.
Vaša poruka kolegama, prosvjetnim radnicima?
Kroz svoju karijeru vidio sam mnogo različitih obrazaca ponašanja i karaktera. Odgovorno tvrdim da je najbolje biti blag i razuman, svakom djetetu pružiti podjednaku šansu da pokažu svoju sposobnost i kapacitet.
Svim kolegama čestitam Dan učitelja, mnogo uspjeha u radu i da ih dobro zdravlje služi.
Idućih pedeset godina neće biti važno koji auto vozite, u kakvoj kući živite, koliko novca imate u banci ili kakvu odjeću nosite. No svijet može biti barem malo bolji odigrate li važnu ulogu u životu djeteta.”
Mirzeta već 25 godina radi kao učiteljica.
Koliko zajednica/ društvo danas uvažava prosvjetnog radnika?
Malo, skoro pa ih i nije briga za obrazovanje i rad učitelja. Svjedoci smo da nam politika odlučuje tko će biti direktor škole.Zajednica neće da ima objektivnog gledanja stvarne situacije što dovodi do slabog uspostavljanja skladnog odnosa i kvalitetnog zajedničkog djelovanja.Učitelji postaju bespomoćni, ugroženi i neshvaćeni od društva.Učitelji imaju sve manja prava,ali uprkos i tome se trude da probude svijest i želju da stvore promjene koje će potaknuti dobrobit učenika, roditelja i zajednice.
Po vašem mišljenju kakvi su uslovi za radnika a kakvi za učenika?
Mišljenja sam da je veoma važno da učitelj bude osoba koja mora imati motivaciju za rad sa učenicima.Jedan od uslova motivacije su i uslovi rada u školi. Učitelj radi po planu i programu,a za realizaciju istog programa, puno toga sam sebi obezbijedi od svojih ličnih sredstava. Za učenika danas kada je tehnologija toliko napredovala, ali mi u jednom nikako ne napredujemo ili ne napredujemo dovoljno brzo, a odnosi se na naš način razmišljanja. Učenicima treba da kroz radionice koje prate NPP (nastavni plan i program) stvorimo uslove za preuzimanje odgovornosti za vlastiti život i učenje, da ih osvjestimo za preuzimanja odgovornost.
Vaša definicija učitelja?
Čovjek sa mnoga vještine i znajna iz psihologije, pedagogije i drugih znastvenih disciplina. Učitelj je voditelj koji određuje granice i uvijek je spreman za savladavanje novih izazova. Jednom sam na seminaru čula: „ Učitelj je glumac na sceni“
Vaša poruka učenicima
Budite odgovorni prema sebi, tražite znanje, tražite rješenja, ispravite svoje greške, trudite se da ih ne ponovite.Budite bolji od nas.
Vaša poruka kolegama, prosvjetnim radnicima?
Svi veoma dobro znamo da je ulaganje u znanje najsigurnija investicija za budućnost. Moja poruka je nešto što sam negdje pročitala, baš se sjetih te poruke, koja je mene nekako osnažila i moja je vodilja: „Sadimo sjemenke znanja koje će rasti zauvijek“ Naravno želim uputiti i čestitku mojim kolegama. Sretan Dan učitelja, zdravi i sretni bili.

„Ja sam samo jedan od mnogih. No ja sam samo jedan. Ne mogu učiniti sve, ali mogu učiniti nešto. Zbog toga što ne mogu učiniti sve, neću odbiti učiniti ono što mogu.”’
(Edward Everett Hale)
AS info