Pelješki most dug 2,4 kilometra koji je izgradila China Road and Bridge Corporation prozvan je jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi
Četiri godine sam bio ovdje, radili smo dan i noć na izgradnji ovog mosta koji je tu sada iza nas spreman za otvaranje – kaže nam Hing iz Kine, jedan od radnika koji je sudjelovao u izgradnji Pelješkog mosta.
Upravo na njega i nekolicinu njegovih kolega naišli smo dan uoči otvorenja mosta. Uz sav rad, muku i trud odlučili su uzeti malo vremena i prošetati mostom.

– Porodica nam je jako nedostajala. Radi ovih iscrpnih radova imali smo mogućnost samo jednom godišnje otići doma na odmor, zagrliti i izljubiti svoje najmilije. Sad kad vidimo ovaj most shvaćamo da se sve isplatilo – otkriva nam Hing.
Pelješki most dug 2,4 kilometra koji je izgradila China Road and Bridge Corporation prozvan je jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi, presijeca tjesnac poput raskošne duge i povezuje Hrvatsku, čiji su sjever i jug stotinama godina bili razdvojeni.
Kako u svakom poslu tako i u izgradnji mosta, uvijek postoji neki najizazovniji i najteži dio posla.
Ovi vrijedni Kinezi koji jedva čekaju povratak u domovinu, kažu nam da je najizazovniji dio bio postavljanje pilona iz mora prema vrhu.
Pa na kojem djelu izgradnje ste vi točno bili, upitasmo ih.
Sve što vidite radili smo, nije bilo tu velike podjele rada. Svako je radio sve – kažu nam.
Zanimljivo je da je projekt Pelješkog mosta prvi veliki inženjerski projekt izveden unutar teritorija Europske unije koji je finansiran od strane EU, projektiran od strane EU, s usvojenim standardima EU, a na čijem je globalnom natječaju pobijedila Kina.
Koliko je velik projekt govori i činjenica da je ukupna težina mosta deset puta veća od težine Eiffelovog tornja u Parizu.
– Ovo je od velikog značaja za ljude iz ovog kraja, tako da nam je drago što smo sudjelovali u ovom projektu. Ovo je projekt moje karijere u graditeljstvu – kaže nam Hing.
Čak 400 radnika iz Kine sudjelovalo je u izgradnji mosta uz 90 kooperanata iz Hrvatske. Stajanja nije bilo, radilo se čak u tri smjene.
– Sviđa mi se kraj i sve je jako lijepo, ali ipak se veselim povratku doma porodici – zaključuje Hing.
Skraćivanjem vremena putovanja između Dubrovnika i Splita most će uvelike olakšati svakodnevni život hrvatskih građana, ali i stanovnika susjednih područja.
Pelješki most ima četiri trake, dug je 2,4 km, a visok 55 m, što omogućuje neometan prolaz brodova ispod njega. EU finansira i infrastrukturu povezanu s mostom, kao što su pristupne ceste, tuneli, mostovi i vijadukti. Završetak stonske obilaznice očekuje se do kraja 2023. godine.
24sata.hr / AS info