Štrajk zaposlenika Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine prouzrokovao je velike probleme na granicama, posebno za prevoznike u međunarodnom teretnom saobraćaju. Dvosatni štrajk doveo je do velikih gužvi, a nerijetko i do kašnjenja isporuka, koje privredu već počinju koštati.
CRNI FONDOVI
Kako nam je kazao Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika u unutrašnjem i međunarodnom transportu RS-a, svako ima pravo da legalnim štrajkom i protestom traži poštivanje svojih prava, ali u ovom slučaju to šteti privredi i prevoznicima.
– To je normalno, ali mislim da je prilično bešćutno to što niko ne razmišlja o prevoznicima, o privredi i o šteti koja nastaje. Prvo, ovdje nikada nije riječ o tačno dva sata i to se uvijek produži za barem još jedan sat, a mi ako ne stignemo ocariniti na vrijeme ili ako ne stignemo na utovar ili istovar, u velikim smo problemima. Već ima slučajeva u kojima smo kasnili i u kojima je šteta pričinjena. Nama to niko neće nadoknaditi, kazao nam je Grbić.
Podsjećamo, uposlenici UIOBiH su u ponedjeljak stupili u štrajk upozorenja, koji se održava svaki dan od 12 do 14 sati. Razlog za štrajk upozorenja je, kako su poručili iz Sindikata UIO, činjenica da već 13 godina plate stagniraju, te da su čak u dva navrata i smanjene, pa danas osnovica iznosi 476, za razliku od 2008. godine kad je iznosila 535 KM. Traže i donošenje posebnog zakona o platama i naknadama zaposlenih u UIO, kao i donošenje kolektivnog ugovora. Ukoliko se njihovim zahtjevima ne udovolji u razumnom roku, iz Sindikata su najavili i mogućnost generalnog štrajka.
Prevoznici iz RS-a poručuju da je normalno da ljudi traže svoja prava, ali ne i da se to drugima obija o glavu.
Oslobođenje / AS info