Njemački sindikat mašinovođa GDL planira štrajk koji će trajati gotovo cijelu sedmicu počevši od ranih jutarnjih sati u srijedu. Sindikat je saopćio da je odbio najnoviju “navodno poboljšanu” ponudu Deutsche Bahna.
Njemački sindikat GDL, čiji su članovi uglavnom mašinovođe, ali uključuju i druge zaposlenike željezničke mreže, najavio je šestodnevni štrajk u ranim jutarnjim satima ponedjeljka.
Planirani štrajk započet će u 2 sata ujutro u srijedi, i nekoliko sati ranije za teretne usluge i nastaviti do 18 sati sljedećeg ponedjeljka.
Iako je to posljednji u nizu štrajkova GDL-a, najavljena šestodnevna akcija trebala bi trajati duže od onih koje su bile ranije.
Njemački željeznički operater Deutsche Bahn (DB) pokušao je u petak vratiti sindikat za pregovarački stol novom ponudom o platama i uslovima, koju je GDL rekao da odbija.
“Svojom trećom i navodno poboljšanom ponudom, Deutsche Bahn je ponovno pokazao da nastavlja svoj prijašnji tok nepridržavanja i sukoba – nema ni traga spremnosti na pomirenje”, rekao je GDL u svom saopćenju za javnost.
Martin Seiler, šef ureda za ljudske resurse Deutsche Bahna, kritikovao je GDL u petak, tvrdeći da štrajkove ne koristi kao posljednje sredstvo, već kao sredstvo samopromocije.
GDL traži povećanje plate i skraćeno radno vrijeme
Prema DB-u, njegova posljednja ponuda GDL-u predviđala je prosječno povećanje plata za zaposlenike od 4,8 posto počevši od kolovoza i dodatnih 5 posto od aprlila 2025.
DB je rekao da bi uslovi također uključivali kompenzacijsku isplatu za inflaciju koja bi bila fiksna na razdoblje od 32 mjeseca.
Počevši od 2026. godine, također bi ponudio zaposlenicima koji rade u smjenama mogućnost da prijeđu s prosječnih 38 sati sedmično na 37 ili da dobiju dodatnu plaću ako ne žele smanjiti svoje radno opterećenje.
GDL, u međuvremenu, traži dodatnih 550 eura mjesečno prije oporezivanja za zaposlenike i isplatu naknade za inflaciju fiksnu samo na razdoblje od 12 mjeseci.
Također se poziva na hitno smanjenje broja sati rada u smjenama s 38 na 35, bez promjena u platama.
DB je rekao da je jedan od razloga zašto to nije izvedivo to što već pokušava zaposliti novo osoblje, a smanjenje radnih sati postojećih zaposlenika za ovoliko bi dodatno pogoršalo problem nedostatak osoblja.
klix/ASInfo