U petak su mnogi IT sektori, širom svijeta, prijavili poteškoće u radu na aerodromima, u bankama, medijima te drugim kompanija. Dan kasnije, stručnjaci kažu da će trebati sedmice da se sektor u potpunosti oporavi.
Letovi i termini u bolnici su otkazani, platni sistemi su bili blokirani, a TV kanali ugašeni nakon što je pogrešna nadogradnja softvera pogodila Microsoftov Windows operativni sistem.
Došao je od američke kompanije za kibernetičku sigurnost CrowdStrike, a radnicima se kompjuteri nisu uspjeli pokrenuti. Stručnjaci kažu da će svaki zahvaćeni PC možda morati da se popravi ručno, ali od petka navečer su neke usluge počele da se oporavljaju.
Kako se oporavak nastavlja, stručnjaci kažu da je prekid u fokus stavio zabrinutost da mnoge organizacije nisu dobro pripremljene za implementaciju planova za vanredne situacije kada dođe do kvara na jednoj tački kvara kao što je IT sistem ili dio softvera u njemu. Ali ovi će se prekidi ponoviti, kažu stručnjaci, sve dok se više nepredviđenih situacija ne ugradi u mreže i dok organizacije ne uvedu bolje rezervne kopije, piše Guardian.
CrowdStrike sa sjedištem u Teksasu potvrdio je da je prekid nastao zbog ažuriranja softvera jednog od njegovih proizvoda i da nije uzrokovan cyber napadom.
Njegov osnivač i izvršni direktor, George Kurtz, rekao je da mu je “duboko žao zbog uticaja koji smo izazvali na klijente”, dodajući da je došlo do “negativne interakcije” između ažuriranja i Microsoftovog operativnog sistema.
Troy Hunt, vodeći konsultant za kibernetičku sigurnost, rekao je da su razmjere IT neuspjeha bez presedana.
“Ne mislim da je prerano da to nazovemo: ovo će biti najveći IT prekid u historiji”, napisao je na X-u.
Među kompanijama pogođenim u petak bio je i Ryanair, najveća evropska aviokompanija, koja je na svojoj web stranici je saopćila: “Potencijalni poremećaji u mreži zbog prekida globalnog sistema treće strane… Savjetujemo putnicima da stignu na aerodrom tri sata prije leta kako bi izbjegli bilo kakve smetnje.”